Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Mars snart slut.

Av Annso - 30 mars 2009 13:23

Dagarna verkligen rusar iväg och jag har inte uppdatert på länge!

Jag trivs med livet även om vi får kämpa på här hemma, livet är ingen dans på rosor direkt. Jag fundrerar på om det är det för någon?

Det är så mycket möten och måsten hit och dit och jag längtar verkligen till sommaren och hoppas allt kommer falla på plats.

Jag är så TRÖTT på skolan, både när det gäller dottern och sonen.

Jag tycker skolan verkligen ligger långt tillbaka i sin utveckling.

Det skulle vara så skönt om de såg barnen för vad de är och inte stöpte alla barn i samma form. Sen detta med läxor...BLÄ. TÄNK vad skönt det vore om skolan skötte sitt där och vi vårt här hemma? Jag är inte bara mamma utan även lärare också!!!(Läses med sarkasm) När ska barnen bara få vara och få tid över till reflektion??? Jag bara undrar??? Fritidsintressen när skall de hinna med det, rörelse är det inte det samhället tycker barn behöver?

Skolan lägger alldeles för mycket krav på hemmet, tycker jag!

HJälp oss "stackars" föräldrar i stället för att skälpa oss.

Eller detta med matsäck..Just det mamma vi ska ha matsäck med oss imorgon....Oh, shit just det läste ju det förra veckan i nått meninslöst veckobrev!!! Hur var det med skolpeng? Eller när jag hadde glömt frukt till sonen som skulle på konsert med skolan och läraren svarar "Om man inte har med sig någon frukt så får man ingen" Men HERRE GUD.....Det är väll bara att gå in på fritids och smyga ned en frukt så sonen inte behöver straffas för min glömska eller skolans osympati!!! Jag blir rent ur sagt så less!


Jag har själv jobbat i skola och är så glad att vara tillbaka i förskolan, och även om vi kan möta på detta även där så har förskolan kommit så mycket längre än skolan i den socialakompetensen.

Så Skola lär av förskolan eller varför inte av era förträffliga fritidarbetare?


Jag är trött, less och stressad....och så ska man pansions spara oxå, Fnys!!!

 
 
Ingen bild

Reneé

30 mars 2009 22:53

Hej Vännen!
Jaa du jag förstår dig skolan är rätt inrutad i sitt eget lilla beteende och man får vara glad idag om dom ens orkar undervisa... dom är juh lärare.... tycker att man blundar för mycket för det som inte är "normalt"... för det för mycket energi och tid... men tänk om dom inte blundade nu när barnen e små vad lättare det skulle bli när dom blir äldre o tänk om dom som du skriver skulle samarbeta lite med fritidspersonal.... men ack dom är juh lärare och har inte tid att bry sig,,,
Hoppas det blir ordning och lugnt för er snart tänker ofta på er! Jag är glad att jag inte har barn som växer upp just nu för det verkar som järnorna stannat av på skolpersonalen... lr på flera av dom som jobbar med och som beslutar om våra barn!
Ha det gott Kram

 
nilla

nilla

31 mars 2009 13:14

Fan, va mycket bra sagt!!!
Jag ÄR lärare OCH mamma och jag är också så himla less på skolans oförmåga att möta barnens/ungdomarnas behov. Dels beror det väl på Björklunds "tillbaka-till-den goda-tiden" vindar, men jag spyr snart på alla som vill ha "högre krav" och "mer läxor". Ja, det är ju förstås inte barnen som sen ska göra läxorna som kräver det utan en massa överstressade/ambitiösa vuxna som inte kan se vad barnen egentligen behöver...
Längtar tills mina egna har gått ut skolan!

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Jeanette

Jeanette

31 mars 2009 22:24

Underbara älskade Annso! Jag håller med dig fulltständigt om allt du skriver... Förstår inte att jag står ut med detta ännu!!!M en någonting som var bra där du jobbade i skolan, var ju att det inte förekom läxor då i alla fall. Barnen kom bara hem och pratade om sina roliga temaarbeten som gjorde att man själv aktiverade sig att leta fram bilder eller något som kunde hjälpa dom att förstå skolans temaarbete... Men det gjorde skolan så bra själva ändå. Det värsta där vara alla matsäckar till alla tre när dom gick där + fickpengar... :( Mina barn har av 100% fått frukt med sig till skolan ajajaj... vågar inte ens säga det... Visst får man dåligt samvete att glömma det... vilket leder till både det ena och det andra... Men det är för mycket att tänka på hela tiden!!!!

Kul att du skriver förresten! Har varit jättedålig på att läsa andras bloggar på sista åren! Är bara inne på facebook nu...

Många varma kramar ifrån en som förstår dig helt och fullt och står på din sida Nu och för Evigt! Love You!

http://Du vet nog alla mina sidor där jag skrivit... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annso - 25 december 2009 14:40

      God JUL och GOTT NYTT ÅR! Jag myser och umgås :) Så Skönt att bara vara!!  ...

Av Annso - 13 december 2009 22:55


  

Av Annso - 7 september 2009 20:25

Jag har inte upptaderat sedan precis innan semestern. Vi har varit i sommarstugan och haft det skönt ända till i aug. Då satte allt igång igen med jobb och skolor.Träning och allt det andra!! Det som var nytt för mig var att utöver att arbeta heltid ...

Av Annso - 16 juni 2009 22:58

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards