Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Kamp

Av Annso - 19 januari 2009 22:12

Me like.


En ständig kamp, att förstå det motsatta könet är svårare än jag någonsin trott! Har någon vänlig själ ett boktips eller ett klockt ord att ge mig?

Kom på igår när jag gick ute med voffsen och strosade i en timma...

Att under alla mina år med min våg har dom där vågskålarna gått upp och ned i jämna mellanrum. Men jag som Vattuman vill ha stabilitet!!!

-Så sluta gunga upp och ned nu för gudsskull!!


Lustigt, men på min bild med mitt stjärntecken är det en man.

Och på sambos bild av hans stjärntecken är det en kvinna.

Det skickar en signal till mig!!


 
 
Åse

Åse

24 januari 2009 11:40

Åhh vad mycket bra du skriver Annso (upptäckte att det var alldeles förlänge sedan jag tittade in hos dig).

Ja råd ja??

Att du är medveten om det är ju en mycket bra start.

Lyssna, lyssna, lyssna tror jag är ett sätt. Ibland tycker jag det är jättesvårt speciellt med någon du känner väl (då lägger jag gärna in vad jag tror den andre vill säga utan att faktsiskt lyssna).

Andra är som du, i alla fall nästan likadana men med en annan karta.

Acceptans. På sistone har jag insett hur svårt jag tycker detta är. Jag tror många gånger jag har accepterat vissa personer eller saker men inser att det många gånger inte är så. Acceptans behöver inte betyda att jag gillar det jag accepterar men jag behöver inte lägga energi på att förändra utan se vad jag kan göra utifrån att det är på ett visst sätt.

kram till dig

http://blogg.sjalsverkstan.se/#home

 
marie

marie

26 januari 2009 19:23

Hej Annso!
Hittade hit via Ingela.
Vi har träffats på nätet förut, minns inte men mailinglistor tror jag det var!
/marie

http://blogg.mysight.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annso - 25 december 2009 14:40

      God JUL och GOTT NYTT ÅR! Jag myser och umgås :) Så Skönt att bara vara!!  ...

Av Annso - 13 december 2009 22:55


  

Av Annso - 7 september 2009 20:25

Jag har inte upptaderat sedan precis innan semestern. Vi har varit i sommarstugan och haft det skönt ända till i aug. Då satte allt igång igen med jobb och skolor.Träning och allt det andra!! Det som var nytt för mig var att utöver att arbeta heltid ...

Av Annso - 16 juni 2009 22:58

Ovido - Quiz & Flashcards